Gsm modem maestro fråga

Diskussioner om produkter för GSM nätet så som GSM modem, GPRS modem, 3G routrar. Dessutom svarar vi på opertörsrelaterade frågor som inställning av APN, Fasta IP adresser osv.

Gsm modem maestro fråga

Inläggav l-g mån 26 jan 2009, 13:48

Jag har ett problem med ett maestro 100 modem som jag hoppas få hjälp med. När jag startat modemet kommer det inte riktigt igång trots att lysdioden lyser som den ska. Jag försöker skicka at kommandon till modemet men inget händer vad är fel?
l-g

Re: Gsm modem maestro fråga

Inläggav Ulf Seijmer mån 26 jan 2009, 14:01

Om du har en konstant lysande lysdiod på ett Maestro 100 GSM/GPRS modem så är modemet inte igång. När modemet är driftsatt korrekt skall lysdioden blinka ungefär en gång varannan sekund. Det som förmodligen är problemet är att du har ett SIM kort med PIN-koden aktiverad. Stäng av PIN-koden och se om du får kontakt med modemet.
Användarvisningsbild
Ulf Seijmer

Inläggav l-g mån 26 jan 2009, 15:51

Jättebra jag slog av pinkoden med hjälp av min mobiltelefon och nu kom modemet igång det blinkar i alla fall som det ska. Finns det någon lätt beskrivning på hur man skickar sms med modemet?
l-g

Inläggav Ulf Seijmer mån 26 jan 2009, 16:01

Ladda hem vår enkla kom-igång instruktion http://www.induowireless.com/manualer/gsm/maestro_100_gsm_modem_kom_igang.pdf där borde du hitta det mesta du behöver för att komma igång.
Användarvisningsbild
Ulf Seijmer

Återgå till GSM/3G